Väder Ludvika

söndag 27 november 2011

Det var ett tag sedan.....

Det var ett tag sedan jag skrev på bloggen. Men idag blir det litet inlägg.
Jag kan tala om att jag håller på att få ett psykbrott på vädret. Fy tusan så tråkigt det är. Nu skulle det ha varit 10 minus och 5dm snö.
Det är första advent idag och vi får i alla fall tända en massa ljus, både inne och ute. Det lättar upp lite i alla fall.
Igår var det en fin dag. Inget regn och lite fruset på marken. Jag tog en långpromenad med Samo på morgonen. Det var riktigt skönt i skogen även om snön saknades.
Samo är en helt underbar liten vovve. Ja, så liten är han inte längre. Han växer med rekordfart. Snart lika stor som storebror Bangsi. Han älskar verkligen att leka och busa med Bangsi och jag tror Bangsi också tycker det är roligt.
I går kväll var vi bjudna till familjen i Skeppmora. Vi fick en underbar porterstek och gott att dricka. Som avslutning fick vi en utsökt efterrätt. Laga mat, det kan den familjen. Tusen tack för att vi fick komma.
Idag blir det besök hos mamma och pappa i Gränges. Jag ska också träffa Ossie som är en av
mina praktikhundar. Jag ska klicka in henne och lära husse att träna lite konster på Ossie. Det ska bli roligt. Jag tror det blir svårast att klicka in Ossies husse!
Några bilder har det blivit också. Som ni kan se har Lilleman blivit ganska stor nu.

De här bilderna togs i ett mörkt rum. Det blev lite underliga färger.
Oj, vilket monster.......

Effektfullt....

Bus i soffan.

4 kommentarer:

  1. Ja Lilleman har verkligen blivit stora killen!!:-) och helt underbar är han!!! Alltid glad och på hugget!!!
    Kul med en uppdatering från er!:-) skojsiga och fina bilder!!!
    Usch ja..... Kan väl ärligt säga att jag är föga ridsugen idag! Bangsi fick ha på sig sin regnoverall på morgonpromenaden!
    Vi ses o hörs!! Kramkram!!

    SvaraRadera
  2. Alltid trevligt med uppdateringar och när det är fina bilder med är det ännu trevligare.
    Han växer och är snart en stor snygging "lille" Samo <3<3.
    Känns lite konstigt att det är 1:a advent idag och att det snart är december och ingen snö, men vi behöver inte vara oroliga snön den kommer :).
    Kramar från oss alla!!

    SvaraRadera
  3. Jag vill oxå ha snö och vinter nu!!! Det blir så ljust och fint ute med snö och minusgrader! Han är så söt lille Samo!!! Ha en bra fortsättning på kvällen! Kram

    SvaraRadera
  4. Jag är nog den enda i hela kommunen som inte vill ha snö, men nu snöar det ändå.Fasiken!
    Vad han är fin den lille.
    Kul att du uppdaterar har saknat det.
    Ha det. Kram.

    SvaraRadera