Väder Ludvika

söndag 12 februari 2012

Rallyträning och bus...

Nu känns det som vi kommit igång på allvar med rallyträningen. Den har legat nere ett tag sedan vi miste Ludde. Det har inte varit roligt att träna.Men livet måste ju gå vidare och det känns bra att träna med Samo. Han kommer nog att bli duktig. Han tycker det är roligt i alla fall. Bangsi är duktig som vanligt.
Det var en underbar dag ute på klubben. Soligt och varmt. Kaffe och vinerbröd smakade bra i pausen. Chrissie och jag fick beröm av en dam som vi träffade. Hon trimmar hundar och hon sade att det var roligt att se så välvårdade hundar som Samo och Bangsi. Det är roligt att få höra.
Några bilder blev det idag också, men idag var kameran och jag inte riktigt sams.

Är man liten måste man få busa mer än man tränar, eller hur?

Nästan alla 8 tassar i luften. Bra va??

Ser ut som Bangsi har smulor kvar efter vinerbrödet.

Herre på täppan!!

Det var riktigt roligt att träna idag.

Nu är det snart måndag igen. Jag tycker måndagarna kommer väldigt tätt.
Ikväll måste jag börja med min whiteboard presentation av en praktikhund. Ska nämligen redovisa nästa helg när vi åker till Norberg. Nu är det bara 3 helger kvar. Det gäller att ligga i sista biten så vi blir godkända.

5 kommentarer:

  1. Visst var det en härlig dag idag, så underbart att få se solen och då ska man njuta av den.
    Fina bilder på gulliga pojkar!!
    Visst är det roligt att få beröm och jag håller med Samo och Bangsi är så välskötta och fina.
    Ha en skön söndagskväll!!!
    Kramar från tjejerna och mig!!

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det skoj att vara tillbaka på banan igen, och du vet att jag känt lika olust som er tidigare!
    Samo är ialla fall jätteduktig och han kommer garanterat att bli en superrallyhund!:-)
    Ska lägga upp lite bilder på bloggen så fort jag får ork, så ska du få se vilken fin och följsam vovve ni har!
    Tack för idag!!!
    Kram!:-)

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att ni kommit igång med rallyn igen! Det verkar himla kul, o jag funderar på att gå en kurs framöver... Men först ska vi gå agilitykurs i vår.

    Ja nu har vädret varit underbart! Det är så skönt i solen!

    Ha en bra söndagskväll! Kram

    SvaraRadera
  4. Synd att ni inte hade tid att träffas igår men jättekul att ni börjat träna igen! Vi var också på rallylydnadsträff i lördags, förhoppningsvis kommer vi igång med en träningsgrupp. Jag har ju så svårt att få tummen ur och träna själv så det vore jättebra för mej :)
    Fina bilder på buspojkarna! Det var ju så härligt väder också!
    Ha det bra! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra att ni kommit igång igen. Inget blir ju bättre av att man sitter inne och ruvar.
      Härligt glada bilder som vanligt.
      Ha det bra.
      Kram.

      Radera