Väder Ludvika

onsdag 30 maj 2012

Det var ett tag sedan......

Nu var det ett tag sedan jag skrev nåt i bloggen. Jag är inte så flitig skrivare, men så här långt emellan brukar det inte gå.
Den här årstiden har man som lärare ganska mycket att göra. Nationella prov, betyg, omdömen och annat som ska dokumenteras.Det mesta börjar falla på plats nu.
Vad har hänt sedan sist? Jo, vi har varit på kalas hos bästa Skeppmorafamiljen. Där bjöds vi på god mat och dryck och jag blev friserad. Tusen tack!
Det har också blivit en massa bus och bad med bästa Bangsigubben.Samo älskar att bada och plaska i vattnet, men han vågar inte simma än. Men det kommer nog snart. I går fick vi också besök av Flickorna Bussman. Så trevligt att träffa er. Tyvärr var batteriet slut i kameran, men det blir fler gånger. Skönt att se att Pandora är pigg igen. Ossie med husse kom också på en snabbvisit.
I morgon åker jag till Falun på ett möte. På lördag åker jag på hemligt uppdrag. Spännande.
Nu  blir det en liten bildbomb på diverse föremål.


Samo har en rejäl kalufs så ibland måste han ha två hårspännen. Visst klär han bra i rött?

Bangsi är en duktig simmare.

Jag gömmer mig i vassen så kanske jag får ha pinnen ifred.

Anna Lycksäter har sytt ett underbart halsband till Samo.

Man blir törstig av allt bus.

Bästaste Bangsigubben.

Här bottnar jag!!

Kramkalas <3

Vi bor väldigt fint tycker jag. Vi har bara 50 meter till sjön.


Ursprungsplantan till mina fina Daldockor är mer än 50 år gammal.

Det här är den vildvuxna delen av vår tomt. Snart kommer massor av liljekonvalj att växa där.

4 kommentarer:

  1. Snart är det sommarlov och du får koppla av och njuta av lediga dagar.
    Fina bilder som alltid på busiga pojkar m.m.
    Spännande på lördag... det vill vi höra mer om sen ;).
    Kramar från mig och tjejligan!!

    SvaraRadera
  2. Nu går det att kommentera igen. Verkar strula för mig hela tiden!
    Härliga bilder!!! Klart Samo kommer att börja simma, när man är liten fårman plaska i kanten:-)))
    Kul med uppdatering!!!:-) nedräkning till sommarlov nu!?!! :-)
    Stora kramen

    SvaraRadera
  3. Jag håller verkligen med er när du säger att ni bor fint!!! Och det är ju perfekt när ni kan gå och bada när helst ni vill! Väldigt fina bilder på killarna, och Samo passar väldigt bra i rött!!! (I o för sej tror jag att han passar i alla färger, eftersom allt klär en snygging som han!)
    Ta det nu lugnt med allt jobb, snart är det ju sommarlov och allt lugnar ner sej... Jag har två avslutningssamtal kvar, sen ska samtalen skrivas ner i utv.planerna och efter det ska jag oxå allt i ett lugnare tempo!

    Ha det så bra! Kram

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder på finaste "bubbarna!De ser verkligen ut att trivas tillsammans. Jag tror Onyx får gå på simkurs hos Samo och Bangsi i sommar.
    Visst har ni en härlig tomt nära sjön.
    Ha det bra nu är det nedräkning för sommarlov.
    Kram
    Sonja och flickorna.

    SvaraRadera