Väder Ludvika

söndag 28 oktober 2012

Trött, nöjd och glad....

Nu har Chrissie och jag haft vår första rallylydnadskurs. Allt har fungerat väldigt bra. Nio vovvar med husse och mattar har deltagit. Alla har varit superduktiga och alla har tyckt att det har varit roligt.
Att gå en helgkurs kan bli lite intensivt, men vi har tagit många pauser så att hundar och ägare har fått vila. Vi har lunchat och fikat tillsammans vilket är mycket trevligt. Man lär känna varandra så mycket bättre än om man bara träffas en gång i veckan.
Vi är så glada att vi får hyra in oss hos Ludvika segelflygklubb. Ett helt underbart ställe att vara på. Stora gräsytor, fin teorilokal och ett stort kök där vi kan fixa mat.
Vi har hunnit gå igenom alla skyltar i nybörjarklassen. Nu blir det till att träna på hemmaplan för vovvar och ägare. Önskemål finns att vi ska starta en fortsättningskurs, vilket vi kommer att göra lite längre fram.Vi avslutade kursen med en "riktig" tävling. Alla fixade det jättebra. Det var också bra för Chrissie och mig att få träna på att vara domare och sekreterare också.
Det har varit en intensiv helg, så nu är man lagom mör. Men har man haft roligt så gör ju inte det någonting.
I morgon är det studiedag, men sedan är jag ledig resten av veckan. Det ska bli skönt. Jag vill ha lite mer tid för mina egna vovvar också.
Här är några bilder från kursen.

Rocky, Tyr och Mio.

Mulle vill busa lite med Figaro.

Fika och genomgång av dagens övningar.

Rocky myser i mattes knä( eller är det Mio?)
 
Lars-Göran och Cain. Vilken fin kontakt!

Lotta och Mio(eller är det Rocky?)

Duktiga Ingmarie och Mayan.

Sussie och Tyr. Så fin följsamhet.
 
Lotta och Rocky.

Susanne och Joline. Vilket härligt ekipage.

Lennart och Ossie. Fint ekipage.
 
Vilken fin kontakt Helena har med sin Mulle!

Sussie och Tyr tränar lite balans! Så duktiga.

Hela gänget samlat i solen.
I kväll blir det nog tidig nattning. Jag känner mig ganska trött.
 

3 kommentarer:

  1. Massor med bilder på glada vovvar m. hussar/mattar.
    Roligt att helgen blev bra och att kursdeltagarna var nöjda, men det skulle väl vara konstigt annars.
    Lycka till med nästkommande kurs.
    Ha det bra och njut av de lediga dagarna.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad härligt det ser ut, fin plan. Det kallar jag tur. Måste kännas fint att ha avklarat första kursen sen blir det bara bättre och bättre ????????????????? ------------??????????????? Hur nu det ska gå till????????????
    Tänk om Onyx och jag skulle komma och förstöra allt! Stackars er! Haha.
    Att ni är trötta kan jag nog förstå, skönt med ledig vecka passa på att njuta ordentligt.
    ha det gött.
    Kram
    Sonja o flickorna

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att ni kommit igång med era kurser, hoppas det går bra för er.
    Kul med kort på mina barnbarn, ser fint ut.

    Kram lidhultarna

    SvaraRadera