Väder Ludvika

söndag 20 januari 2013

Ett livstecken från oss......

Nu var det ett tag sedan jag skrev i bloggen. Det känns som tiden inte räcker till.När man arbetar 100% så hinner man inte så mycket mer. Tur vovvarna har en husse som är hemma hela dagarna. Dom går det ingen nöd på. Nu börjar det i alla fall bli lite ljusare när jag går hem från jobbet. Då känns allt mycket lättare. Jag ska nu ta tag i vovvarnas träning på allvar. Den lille behöver en rejäl putsning. Men jag märker att ju äldre han blir ju fortare trillar poletten ner.
Det har väl inte hänt så mycket  sedan jag skrev sist. Det blir det vanliga, arbeta, umgås med Chrissie och lurvarna och försöka hinna och orka med lite träning.
Om jag ska gnälla lite så kan jag tala om att jag fått ont i lederna. Ska till farbror doktorn i februari och hoppas han har nån dunderkur som gör att jag blir bra. Varför ska man få ont bara för att man blir gammal?
Jag har i alla fall turen att ha en snäll man, underbara barn och underbara vovvar. Dessutom har jag underbara vänner. Då ska man kanske inte gnälla över lite ont här och var.
Idag har Samo och jag varit till Fragg och deltagit i en träningstävling i rallylydnad. Han är så duktig min lilla lurv. Han fixade 93/100 poäng. Med tanke på hur lite han fått träna är det kanonbra. Nästa söndag ska vi göra första officiella tävlingen. Också i Fragg. Den 9 februari ska vi tävla igen i Fagersta. Jag hoppas att vi kan få 3 godkända snart så vi får flytta upp i forsättningsklassen och slippa kopplet som bara trasslar.
Det här var nog allt för den här gången. Det blir kanske en uppdatering efter tävlingen den 27/1.
Jo, jag glömde nästan berätta att jag köpt en Padda. Riktigt roligt. Behövde kanske inte en, men man måste unna sig lite lyx också. Med hjälp av min privata supporter,Chrissie, har jag fått igång det mesta.
Nu hade jag tänkt lägga in några bilder, men av någon anledning så går det inte. Min dator har idag varit lite konstig. Kanske dags att investera i en ny.








3 kommentarer:

  1. Samo och du är så duktiga!!! Grattis till finfint resultat!!!
    Äh, nu när du har ifån och padda så behövs ingen dator;-)
    Tack för att ni finns och hoppas på att du både får dunderkur för leder och mer tid!!
    Kram ifrån oss i Skeppis<3

    SvaraRadera
  2. Glöm det där med gammal! Det blir vi aldrig bara sinnet håller i sej.
    Så kul att det går bra för dej och Samo och lycka till.
    Kram.
    Sonja o flickorna

    SvaraRadera
  3. Grattis till dagens finfina resultat, ni är så duktiga.
    Tråkigt med din värk jag hoppas att du får bra hjälp när du ska till doktorn.
    Visst är det roligt och bra med en padda, jag skulle inte kunna vara utan min ;).
    Jag uppdaterar bloggen och lägger in bilder och det är så smidigt.... så min dator får vila ofta nu för tiden ;).
    Man blir allt bra bortskämd när man lever med ifån o padda ;).
    Ha det så bra och hoppas att du slipper ha en massa värk.
    Kramar från mig och tjejligan!

    SvaraRadera